Jeszcze nie znasz KielceCom?

by bmajewski

IT, Start-upy i Interactive to chyba najbardziej konferujące środowisko w Polsce. Gdyby wygenerować odpowiedni budżet na jeżdżenie po Polsce mógłbym codziennie być i słuchać jakichś wystąpień, networkować na barcampach. Skończyłoby się to natychmiastową śmiercią z nadużycia afterparties. Największe spotkania takie jak InternetBeta, Aula Polska czy Social Media Day obrosły już sporą marką a relacje uczestników nakręcają frekwencję. Łatwo jest jednak robić branżową imprezę w dużym mieście, gdzie jest kilka firm zatrudniających kilkuset IT-manów i kilkadziesiąt skupiających mniejsze zespoły. Jeśli ma się kontakty łatwo jest pozyskać frekwencję i sponsorów. Co innego jest w mniejszych miastach.

Jadąc do Kielc spodziewałem się max. 50 osób publiczności reprezentującej Kieleckie środowisko technologiczne. Było ponad 100 a organizatorka mówiła, ze zwykle jest 2 razy tyle. Kolejne zaskoczenie: Po stronie publiczności jest bardziej merytorycznie niż zwykle. Networkingowo – jakość kontaktów biznesowych ponadprzeciętne. Bezcenny był fotograf – Paweł Szczeciński z vivesa.pl, który sprawił, że wyglądałem prawie ludzko, co w innych obiektywach zdarza się rzadko.

Na szczególną uwagę zasługuje rewelacyjna formuła – prelegenci dostają 15 minut na wystąpienie i mają za zadanie zostawić najlepsze na koniec po czym opowiedzieć to tylko zainteresowanej grupie. Świetny pomysł, dyscyplinuje prelegentów i eliminuje wodolejstwo. Natychmiastowa informacja zwrotna. Jeśli dobrze mówisz- ktoś podejdzie. Trochę osób chciało mnie posłuchać, zadać pytanie, przybić piątkę 🙂 Mam nadzieję, że się wam też się podobało.

Zbliża się nowy rok więc, weźcie w rękę kalendarz, wejdźcie na stronę KielceCom, sprawdźcie agendę na 2013 i zasubskrybujcie Anitę Kijankę. To nazwisko warto śledzić. A jeśli Anita zaprosi to postaram się do Kielc jeszcze wrócić. W tym roku koniec z konferencjami.

Jeśli tekst ci się podobał, dołącz do fanów tego bloga na facebooku:

https://www.facebook.com/pages/Bartosz-Majewski-Blog/497626146923098

Advertisements