Czego nie spodziewasz się w 2013?

by bmajewski

Drodzy, dziś przedstawiam krótkie podsumowanie trendów, które będą ważne dla pracy marketingowców i „branżuni” w nadchodzącym roku. Za nami jakieś 4% roku. Spełnione powinno być już 1/25 swoich postanowień. Nie spełniliście? To do roboty!

  1. Wzrośnie znaczenie działań 360 stopni przy jednoczesnym braku przekrojowych kompetencji w większości agencji (interaktywnych i nie tylko) do realizowania zintegrowanych działań bez podziału na offline i online.
  2. Wzrost sprzedaży wyniesie na rynku e-commerce 22%. Będzie napędzany wzrastającym bezrobociem, niepewnością konsumentów i racjonalizacją wydatków w gospodarstwach domowych.
  3. Będą miały miejsce dalsze przesunięcia wewnątrz allegro, wejście w kolejne sklepy i branże.
  4. Wśród social media ninja będzie to rok poszukiwania alternatyw wobec Facebooka, który nadal będzie ograniczał zasięg swoich niepromowanych postów. Beneficjentem tego procesu będą Pintrest i Twitter, które nie staną się jednak w PL popularne nawet w połowie tak jak Facebook. W agencjach wzrośnie znaczenie teorii małych plemion wg. Setha Godina.
  5. Nk.pl będzie dalej monetyzowało co się da z subtelnością krasnoludzkiego topornika.  Odbędzie się to kosztem doświadczeń użytkowników, co przyczyni się do dalszych spadków w megapanelu i dalszego pogorszenia kluczowych statystyk.
  6. Na Polskim rynku usług dla e-biznesu spróbuje szczęścia duży gracz zza granicy. Polegnie, ale jeszcze nie w 2013.
  7. 10 topowych detalistów wejdzie w e-commerce. Większość z sukcesem. 1 z nich stanie się obiektem drwin.
  8. Nastąpi dalszy wzrost budżetów dużych graczy w handlu internetowym. Z korzyścią dla dużych graczy i agencji, które ich obsługują.
  9. Wzrost gospodarczy w Polsce  wyniesie 0.5-1%.
  10. Wyschnięcie kredytu konsumenckiego, hipotecznego i dla firm na skutek efektu wypychania ich przez Państwo i jego agendy z rynków pożyczkowych. Zdanie „żeby dostać kredyt najpierw musisz udowodnić bankierowi, że go nie potrzebujesz” stanie się bardzo aktualne.
  11. Przynajmniej 1 duży bank w Polsce zostanie sprzedany przez spółkę matkę z Europy zachodniej.
  12. Sytuacja wewnętrzna w Grecji i Hiszpanii zaostrzy się. Bezrobocie wśród młodych przekraczające 50%, strajki i populizm polityków będzie pogłębiał niechęć do EU w tych krajach.
  13. Polska we wskaźnikach innowacyjności będzie się nadal ciągnąć w ogonie Europy
  14. Branża wydawnicza będzie dalej umierać otrzymując ciosy z każdej możliwej strony.

Lżejsze prognozy:

  1. Dog In The Fog nie zostanie reaktywowany przez grupę Żywiec.
  2. Proces bankructw i konsolidacji na rynku prywatnych uczelni będzie postępował. Liderem będzie tu uczelnia Vistula, która wchłonie kolejne uczelnie.
  3. Uczelnie publiczne nie będą chciały się łączyć i łączyć się w 2013 nie zaczną.

Porządzą w 2013:

Livebrand Communications

Grupa Unity

AppAcademy, Digital Frontier i kolejne inicjatywy tego typu.

Polska branża gier

Zapisz się na newsletter: https://www.getrevue.co/profile/bartosz-majewski

 

Reklamy