Consulting dla Surge Polonia – mini case study

by bmajewski

Content Marketing w usługach e-commerce sprzedaje, ale z opóźnieniem. Sporo zastanawiałem się w jaki sposób mogę sprawić, żeby biznesy które łączą unikalny asortyment, wysokie marże i pierwiastek „cool” ,który uzasadnia taką marżowość przychodziły do mnie same i proponowały współpracę. Taki też był jeden z celów założenia tego bloga i zwiększonej ilości wystąpień na konferencjach czy w mediach branżowych.  Ostatnio taką współpracę dał mi mój tekst o koszulkach sprzed kilku miesięcy.

Pod koniec marca zostałem zaproszony na akademie StartAP, żeby szkolić ze strategii wyróżnienia. Prezentacje znajdziecie na  Slideshare.  Opowiadałem, ponoć nawet ciekawie bo wyróżnili mnie jako jedno z najlepszych wystąpień pięciodniowej imprezy. Miło. Jednak głównym profitem z tej imprezy wcale nie był dla mnie ładny dyplom, ale raczej spotkanie z Wojtkiem Setnym, Brand Managerem Surge Polonia, który przypadkiem był na moich zajęciach. Okazało się, że sklep potrzebuje zwiększenia sprzedaży przy relatywnie niewielkich środkach, które mogą być przeznaczone na marketing, a dzięki temu, że podobał im się tekst z nowego marketingu ekipa zwróciła się do mnie po wystąpieniu na akademii StartAp po pomoc przy realizacji celów.

Czym jest Surge Polonia? To Wrocławska marka  handlująca koszulkami patriotycznymi. Główne wyróżniki to wysoka jakość wykonania i niepowtarzalny design. Za każdą z ich koszulek stoi unikalna historia, mają np. koszulkę dedykowaną książce „13” czy Dywizjonowi 303. Taki asortyment to kopalnia historycznych smaczków do odkopywania i przybliżania szerokiej publice. Wymarzone poletko pod prowadzenie content marketingu i unikalnych opisów produktów, które mogą emocjonować klientów. Okazało się, że pracują m.in. z Sarmackim, którego pamiętam jeszcze z czasów jego bloga na salonie24. Krótko mówiąc: Pierwszoligowa ekipa. Wy możecie ich za to kojarzyć z akcji na youtube, którą zasłynęli przy okazji Euro 2012:

Albo poprzez wspieranego przez nich Jędrka z zamku Chojnik, który świetnie opowiada o średniowieczu:

Czwórka młodych ludzi, która w niecałe 2 lata zbudowała firmę, jest świetnie rozpoznawalna w grupie docelowej i kojarzy się z jakością i estetyką. To wszystko osiągnięto pomimo trudnej, niezrozumiałej dla wielu ludzi nazwy i niewielkich nakładach na działania marketingowe. Lecąc Walkiewiczem: Takich historii można słuchać w nieskończoność. Ich koszulki możecie znaleźć w 15 sklepach naziemnych w Polsce, między innymi w militaria.pl, niemniej w związku z tym, że ich ambicje sięgają znacznie dalej poprosili o nieco wsparcia consultingowego ode mnie. Wydaje mi się, że  te kilkadziesiąt partyzanckich patentów na pozyskanie klienta i targetowaną reklamę (w niektórych koszt pozyskania klienta wynosił mniej niż 3% wartości koszulki) wniosło sporą wartość w ten biznes. Jeśli tylko wdrożą moje zalecenia mogą liczyć na skokowy wzrost przychodów i dalsze rozwijanie skrzydeł. Postępująca polaryzacja polityczna, popularność inicjatyw historycznych i nastroje społeczne wśród części młodych ludzi wydaje się sprzyjać wzrostowi rynku na jakim funkcjonują. Już udało im się zbudować markę wśród swojej grupy docelowej, teraz jest czas na optymalizację działań, remarketing i koncentrację środków na najlepiej konwertujących na sprzedaż działaniach. Gdy wyegzekwują te kwestie zobaczymy bardzo wiele osób w koszulkach patriotycznych na Polskich ulicach. Spuchnę wtedy z dumy i przestanę trzymać kciuki, bo szczęście już będą mieli.

Jak widzi naszą współpracę Wojtek Setny, widać na referencji, którą od nich dostałem.

Referencja Surge Polonia

Świetnie się konsultuje biznesy, których jest się klientem albo przynajmniej jest się w grupie docelowej. Wtedy oprócz know how sprzedażowego i marketingowego do klienta dociera duża ilość insightu konsumenckiego, na który nie miałby szansy w inny sposób. W przypadku Surge Polonia miałem szansę dowieźć taką wartość. Teraz testuje ich produkty. Koszulka sprawdza się doskonale. Z takimi ludźmi jak ekipa Surge Polonia naprawdę chce się pracować.

Specjalne podziękowania dla Cezarego Pawlonki, koordynatora akademii StartAP i Wojtka Setnego, Brand Managera Surge Polonia.

Ps. Pokażcie mi firmę, która ma kilkanaście miesięcy i dba o takie szczegóły jak spójność CI na poziomie papieru firmowego (widać na referencji). Chapeau Bas za dbałość o szczegóły na takim poziomie.

Ps. 2 Rzecz o której mowa powyżej miała miejsce przed kilkoma tygodniami, po prostu nie było kiedy napisać na ten temat, z uwagi na nawał zajęć, który opisywałem w niedzielę.

Zapisz się na newsletter: https://www.getrevue.co/profile/bartosz-majewski

Reklamy